Нещодавно, за інформацією Верховної Ради, був зареєстрований законопроект No4583, метою якого нібито було заміна старих маршруток в містах. Детальніше в новинах асоціації «Біржові та електронні майданчики» aeaep.com.ua.
Завданням даного законопроекту є отримання комфорту від перевізників і позбавлення міського транспорту від старих машин.Для цього планується вести закупівлю через ProZorro.
Вже багато років вирішується питання відмови від маршруток у Києві і області. Вже в 2016 році народ задумався про екологію і практичність транспортної системи. Ще тоді в Києві і області люди подали різні петиції і наполягали про розгляд законопроекту.Ще в 2018 році був затверджений документ про забезпечення захищеності дорожнього руху до 2024 року.
Читаючи документи, можна зрозуміти, що Рада планує позбутися маршруток, замінити трамваї, тролейбуси.
Пояснюється це тим, що за розрахунками близько 50% міських маршруток обслуговує громадян незаконно. Контроль за ними не ведеться. Планується закупівля GPS-трекерів і валідаторів, які і будуть чітко відслідковувати маршрут з підрахунком пасажирів і виручки. Також планується розрахунок банківською карткою, що дуже полегшує проїзд.
Половина з діючих машин працює без офіційних документів. Гроші в бюджет не надходять.Є багато плюсів скасування маршрутних таксі. Наприклад, очікується зменшення великих пробок і фінансова доступність.Але думки експертів розійшлися.
Одні вважають, що фінансовий чинник бере верх, так як для здійснення відмови від маршруток необхідно понад 2 млрд доларів, а це немало.Інші експерти впевнені, що міський бюджет вирішить проблему за 2 роки.
Крім фінансової проблеми, велику роль відіграє стан доріг.Справа в тому, що не скрізь планований великий транспорт може працювати через розмір.
Також грає роль забезпечення транспортом невеликих мікрорайонів. Планується закупівля транспорту досить великого розміру, не скрізь можливий його проїзд. Людям доведеться добиратися кілька кілометрів до потрібної зупинки. Зараз це не проблема, так як маршрутки доставляють жителів майже до будинку.
Зробимо висновок, що на даний момент без маршрутних таксі не обійтися. Тому найближчим часом до пасажирських перевезень підвищиться вимога до безпеки, забезпеченості і посиленні фінансового нагляду.